Ek pratten Afrikaans (bijna:P) - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nina Wolde - WaarBenJij.nu Ek pratten Afrikaans (bijna:P) - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Nina Wolde - WaarBenJij.nu

Ek pratten Afrikaans (bijna:P)

Door: Ninazuidafrika

Blijf op de hoogte en volg Nina

04 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo lieverds,

Zoals jullie misschien al hadden vernomen zit ik alweer 2 dagen in Johannesburg, ik ben maandagavond aangekomen, samen met nog twee andere meiden Nina (Nederlands) en Ingri (Noors). samen hebben we dinsdags alles verkend, omdat we de eerste waren in de guesthouse (zeg maar gerust dikke villa). we zijn naar the mall geweest en hebben heerlijk gechillt in de tuin. natuurlijk ook een beetje bijgeslapen, want de reis was erg lang, 11 uur. daarbij slaap je toch niet zo lekker als in je eigen bedje. dus ik heb Desperate houswives gekeken, voor de derde keer intouchables:D en Gooische vrouwen. Een man, Neill ving ons op en heeft ons naar de villa gebracht, ze zijn allemaal erg vriendelijk en behulpzaam. Nu zitten we inmiddels met ongeveer 20 mensen in de villa, iedereen is de afgelopen dagen binnengedruppeld. Gisteravond hebben we met een groepje de film shawshank redemption gezien,onder een dekentje met dikke trui aan. Want al is het overdag 25 graden, snachts is het maar 4 graden, brrrrr!
vandaag zijn we met de groep naar the mall geweest en vanmiddag naar de Township Soweto, zeer indrukwekkend. moet wel zeggen dat ik af en toe een brok in mijn keel had, doordat je net als op tv mensen wonen in krotten, huizen kun je ze gewoon echt niet noemen. Niet de gehele township is arm, maar het vreemde is wel dat arm en rijk recht in elkaar overloopt en het verschil is erg groot. we zijn ook naar een museum geweest, stadion (soccercity), het huis van Nelson mandela en daismann Tutu (ik schrijf de naam geloof ik niet helemaal goed:p). Zometeen gaan we brei vleesch (barbequen):P, yamyammm.
Volgende keer vertel ik wat meer details over het huis en alles wat we hebben gezien en waarschijnlijk plaats ik dan ook foto's, maar nog ga ik even lekker eten:D.
heel veel kusjessssss

  • 04 Juli 2012 - 16:32

    Saskia :

    Hé Nina, wat jij leuk skrijwe over jou Afrikaanse avonture!
    goed dat jij goed aangekome bent, pas goed op jou self, dat die leeuwties jou nie bijte nie, en ek nie andere gefaarlijke wilderbeessies nie!

    Veel plezier, geniet van alles, wij genieten graag met jou mee!

    soenties fan die groete en kleine valkies!

  • 04 Juli 2012 - 16:43

    Mam:

    Heerlijk om te horen dat je je goed voelt in die groep mensen. Ik denk zeker dat het indrukwekkend is. Neem wel soms even de tijd voor jezelf om het allemaal even te verwerken. Je kunt 24 uur per dag sociaal doen. Ik ben blij dat je al zoveel gezien hebt, wat een verschillen in één wereld!
    Nou meid, eet lekker, wees voorzichtig, niet alleen op pad gaan en dikke kus van papa en Simone en mij.
    Ps de diploma-uitreiking van Simone was hartstikke leuk. Ze namen voor iedereen de tijd en hadden voor elk een persoonlijk praatje. Oma vond het ook prachtig. Alexander, Eva, Belle en Jamie waren er ook bij.

  • 04 Juli 2012 - 16:45

    Mam:

    Ik bedoel natuurlijk: je kunt NIET 24 uur per dag sociaal doen, ha ha!!

  • 04 Juli 2012 - 17:35

    Minou:

    Hey lief vriendinnetje,

    Fijn om even wat van je te horen, nu weet ik dat je veilig bent aangekomen;)
    Klinkt leuk allemaal! Ik ben erg benieuwd naar je volgende bericht!
    Geniet ervan!

    Dikke knuffel

  • 04 Juli 2012 - 19:19

    Gemma:

    Lieve Nina,heb je verslag met plezier gelezen.....veel indrukken al in 2 dagen tijd!!!
    Ben net terug uit Alanya en zelf weer een beetje het gewone leven aan het oppakken,en dat terwijl ik maar één week weg ben geweest!
    Ik wens je ook namens Joe en Esmée heel veel plezier en geniet van alles wat je meemaakt!

    Ik weet een beetje hoe de townships eruit zien en wat voor indruk dat maakt,en ik ben er alleen maar langs gereden in Kaapstad!

    Nogmaals veel plezier en een dikke knuffel,Gemma,Joe en Esmée

  • 04 Juli 2012 - 21:49

    Jessica:

    Heee Nien!

    Zo hé, jij hebt die twee dagen overvol gepropt! Leuk even wat te horen! En die villa klinkt zeker niet verkeerd:) Ben benieuwd naar de foto's! xxxxxx

  • 04 Juli 2012 - 23:33

    Mirjam:

    Wat super om te lezen lieverd! Zo te lezen heb jij al weer
    Helemaal je plekje gevonden, proost gezellig hè proost;)
    Leuk om op deze manier te lezen wat je allemaal uitspookt.
    Heel veel plezier lieve schat! Dikke kus

  • 05 Juli 2012 - 07:21

    Rudi:

    Goed om even te relaxen voordat het grote avontuur begint (Tijgers, Leeuwen, WITTE HAAIEN!!!). Zo'n township zal inderdaad wel indrukwekkend zijn. Ik ben zeer benieuwd naar de foto's!

    Liefs vanuit Grunn!

  • 05 Juli 2012 - 07:32

    Danique:

    Heee Nina,

    het klinkt allemaal heel gezellig daar, met z'n 20en in een villa, filmpjes kijken en lekker bbq-en.. Lijkt me heel heftig om te zien hoe mensen leven in zo'n township en vooral ook om de grote verschillen te zien tussen arm en rijk.

    Rudi en ik wachten in spanning de foto's af!! :)
    XX Danique

  • 05 Juli 2012 - 15:24

    Nancy:

    He Nien,

    Goed wat van je te lezen. Nu al veel gezien zeg! Geniet er volop van!

    Groeten Nancy

  • 05 Juli 2012 - 18:46

    Simone:

    Coooool!! Kan niet wachten op de foto's xxx

  • 06 Juli 2012 - 07:17

    Beau:

    Ooo het is nu dat toch echt begonnen he! Kom maar op met dat Afrikoans en schiet op met de foto's ;) Ben heel benieuwd! Veel plezier!

  • 06 Juli 2012 - 09:39

    Frouke:

    leuk om nu al even een indruk te krijgen wat je zoal doet! ben benieuwd naar je foto's en je volgende bericht! xx

  • 06 Juli 2012 - 10:44

    Christa:

    Ha Nienke, klinkt allemaal erg goed! Geniet ervan en pas goed op jezelf !Wat ga je doen na Johannesburg?
    Gr. Van de spijkerzoom

  • 08 Juli 2012 - 10:42

    Jasja:

    Ha Nina, leuk om je verslag te lezen! Herkenbaar! Veel plezier verder en een mooie tijd gewenst! groetjes, Jasja

  • 10 Juli 2012 - 21:19

    Shirley:

    Hey Nina!

    Leuk om te lezen dat je het leuk hebt!
    Echt zo gaaf dat je echt bent gegaan, en vooral met zoveel mooie dingen die nog gaan gebeuren!
    Geniet van de brei lekkernij en dankies overal :)

    Have fun, xx Shirley Edens.

  • 12 Juli 2012 - 21:43

    Nelleke:

    Geweldig! Je bent er dus al! Leuk om te lezen dat je ervaringen zo ver erg enthousiast zijn. Na een lange reis goed aangekomen is op zich al heel mooi. Maar de rest ook. Wat al veel meegemaakt zeg. De man heet Bishop Desmond Tutu. Hij komt op 24 september 2012 hier in Grunnn. Voorzichtig met fluffy!!!
    Dikke kus ook van Habib en Rik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nina

Hierbij mijn waarbenjij.nu voor als ik in Zuid-Afrika ben! Ik ga jullie hiermee op de hoogte houden door middel van foto's en verhaaltjes over alle interessante en mooie dingen die ik zie en meemaak.

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 7022

Voorgaande reizen:

02 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Vrijwilligerswerk met Activity International

22 Juli 2012 - 07 Augustus 2012

Rondreis

Landen bezocht: